Assalamualaikum ...


Al- Kisah .. bila Wafiq pergi birthday party .. 

Nenek Wafiq yang dapat jemputan.. jadi bawak la Wafiq sekali

ikut kata nenek besar jugak majlis tu..meriah la...bukan setakat budak kecik..orang dewasa pun ramai..

Wafiq memang mesra alam sikit orangnya..haha..habis disalamnya semua tetamu..macam dia pulak tuan rumah...

tapi ....

setiap org yang disalamnya..mesti Wafiq akan cakap ini ...

'' monyet amit buku jarjin !!! ''
di ulang - ulang ayat tu ...
'' monyet amit buku jarjin !!! ''

perkataan 'monyet' tu memang jelas kedengaran .. tapi perkataan 'buku jarjin tu' tak berapa jelas.. tambahan macam ada sebut perkataan lain lagi kata nenek...

segan jugak nenek bila cucunya duk sebut 'monyet'.. kiki
bila org tanya nenek Wafiq kata apa..nenek cuma jawab '' ntah .. biasa la budak nak belajar bercakap...'' ^^

bila dah sampai rumah disebut nya lagi perkataan tu ...
'' ibu .... monyet amittt buku jarjin !!! ''

nenek kata apa lah yang disebut  budak Wafiq ne..dari tadi lagi .. tak de sape yang paham ...

senyum je Yaya dengar ... nenek tanya ... '' ko paham ke ? ''
Yaya kata faham la... '' monyet ambil buku Jarjit !!! ''
hahahah ..semua orang pakat gelak besar .. kecuali nenek...Wafiq pulak kebingungan.... 

sebenarnya Wafiq tengok cerita Upin dan Ipin .. lupa la episode mana satu ..tapi kisah Jarjit tak hantar buku yang dipinjam kat perpustakaan bergerak ...Jarjit sendiri tak tahu kat mana buku cerita tu hilang..Upin dan Ipin pun jd la detektif siasat sapa yang ambil buku tu ... rupa-rupanya si monyet !!!

lepas yaya cerita baru nenek gelak ..hihi...ye la..nenek bukan layan cerita budak-budak pun..

perkataan 'amit' dan 'jarjin' akhirnya berjaya diperbetulkan sebutan... ^^

 khusyuk tengok upin ipin sampai dah boleh hafal dialog.. monitor atas tu wallpaper gambar basikal idaman ayah Wafiq..belum beli lagi ...hihi..sabar ye abg..^^

situasi lain pulak nie...time kitorg nk beli barang .. mesti pembantu kedai (perempuan la..) senyum-senyum kat Wafiq..pas tu tanya .. '' adik nama apa ? '' Wafiq pun bg tau la nama dia .. yaya pun cakap '' Wafiq tanya la nama akak apa ? '' sebelum nie Wafiq akan kata ''kakak nama apa'' tapi kebelakangan nie lain pulak jadinya...wafiq tak tanya nama kakak..tapi terus jawab ..'' Kak Ros '' hadushh.. pengsan ibu ... nama kakak upin ipin pulak yang disebutnya....