Showing posts from December, 2018Show all
Kali Pertama Satu Keluarga Berjoging Menawan Puncak Bukit Besar

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolss... Hari Jumaat baru ni yaya saja sakat anak-anak, dorang buat hal..so yaya kata awak berdua buat perangai sangat, semua kena denda! Muka dua beradik dah kelat. Petang nanti semua kena denda naik Bukit Besar! Bersorak sak…

Perbezaan Cenderamata, Cenderahati, Cenderadurja Dan Cendera Kenangan

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolss.. Jom kita belajar bahasa hari ni..haha..perkataan yang sering digunapakai, tetapi ada masanya keliru juga..kita hentam saja sebut..asal sampai maksud dah difahami orang. Sesiapa yang jadi emcee atau pengacara majlis kena a…

12.12.18 Korang shopping apa?

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolss... Selamat pagi Rabu.. dan selamat 12.12.18..haha..banyak shopping ? 12.12 ni macam apa dah..semua duk tunggu nak tengok barang idaman harga jatuh merudum ke tidak. Tak kata orang, tapi encik suami i ler tuu...tapi tadi dia …

Resepi Ayam Goreng Nestum, Pedas Dan Menyelerakan

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolls.. Nak menghabiskan baki dada ayam dalam peti ais..separuh dah buat masak lemak cili padi minggu lepas..lagi separuh berkira-kira nak masak apa..dah set nak masak lauk kering je..kalau tak ayam halia, ayam goreng campur baw…

Wafiq Berkhatan Guna Kaedah Smart Clamp

Assalamualaikum and salam sejahtera uolss.. Musim hujan dah di terengganu..ikut ramalan cuaca sampai hari ni hujan lebat..memang lebat sungguh la.. pagi tadi punya lebat nak berpayung dalam hujan pun tak sanggup..dengan berangin sekali..silap2 boleh terbang cam dora…