Showing posts from April, 2020Show All
8 TIPS MENANGANI ANAK KERAS KEPALA

8 TIPS MENANGANI ANAK KERAS KEPALA | Jadi, anda mempunyai anak yang keras kepala dan sukar mendengar kata? Jangan risau, anda tidak keseorangan. Ramai ibu bapa menghadapi anak yang keras kepala dan mendisiplinkan mereka merupakan satu cabaran, tetapi tidak mustahil. …

RESEPI PUDING OREO PALING SIMPLE KEGEMARAN ANAK-ANAK

RESEPI PUDING OREO PALING SIMPLE KEGEMARAN ANAK-ANAK | Assalamualaikum dan selamat berpuasa kepada semua pembaca dan teman blogger. Selamat berpuasa dalam keadaan panas terik. Alhamdulillah anak-anak tak banyak ragam. Abang Wafiq dah besar, tak perlu bimbang sangat pa…

SAYUR PEDAS LABU AIR, MASAKAN SIMPLE TAPI SEDAP

Assakamualaikum, SAYUR PEDAS LABU AIR, MASAKAN SIMPLE TAPI SEDAP | Lama sungguh rasanya tak masak sayur pedas labu air ni. Bila encik suami tak berapa nak berkenan, diri sendiri pun rasa malas nak masak walaupun teringin. Katanya tak makan labu air. Padahal dia ta…

Buat Sendiri Telur Masin Cantik, Mudah Je Sebenarnya

Cara Mudah Buat Sendiri Telur Masin | Yaya memang suka dengan telur masin. Kalau makan bubur nasi kalau tak ada telur masin rasa macam tak lengkap. Harga telur masin pun bukannya murah. Kalau di kedai makan, harga sebelah telur masin boleh cecah RM1. Kerap juga Yaya m…

RESEPI KETUPAT SOTONG TERENGGANU, TAK PERLU TANAK BERAS PULUT

Assalamualaikum, RESEPI KETUPAT SOTONG TERENGGANU, TAK PERLU TANAK BERAS PULUT | Hari ni PKP hari yang ke berapa dah? Malas dah nak bilang hari. Hari ni Selasa ke Isnin ke pun nak  kena fikir sejenak. Gitu hah ibaratnya betapa mendap dah otak ni sejak berkurung ni…

Muffin Chocolate Chips Sedap Dan Mudah

Assalamualaikum... Muffin Chocolate Chips Sedap Dan Mudah | Penghujung tahun tak lari dari jamuan akhir tahun. Di tadika abang Wafiq pun ada buat jamuan hujung tahun. Penjaga dah dapat memo dah minta bawa sedikit juadah. Seronok kan jamuan akhir tahun. Kalau zaman …