Showing posts from July, 2012

Terima Kasih Makcik Pah

Assalamualaikum ... Ini entri pertama dalam bulan puasa..hihi..esok dah hari ke-6 puasa..sekejap je kan..selamat berpuasa buat…

Sudah punya citarasa

Assalamualaikum... Sekarang sedang mengerjakan kepala wafiq...dia sedang lena tidur..alih kepala wafiq ke kiri kanan pun dah…

Pantang larang makan kurma

Assalamualaikum.... Kurma banyak khasiat tapi kurma pun ada pantang larang nak memakannya..Antaranya dengan jelas Rasulullah m…

Kurma lindungi diri dari sihir

Assalamualaikum .... Antara kurma yang terbaik adalah kurma ajwah. Kurma ajwah sangat tinggi mutu dan nilai harganya... kurma…

Kelebihan berbuka puasa dengan kurma

Assalamualaikum ... * Kebaikan Tamar/Kurma Kering * Mengapa Wanita Hamil Perlu Makan Kurma Kurma..my feveret. tapi tak bera…

Cara bertahnik dengan tamar/kurma

Assalamualaikum ... Pernah dengar belah mulut? itu istilah mesra orang kita..bahasa standadrnya adalah 'bertahnik' ok.…

Kesukaan Si Dia

Assalamualaikum.... Dulu sebelum ada anak sendiri, heran sangat yaya bila anak sedara yaya cam naik hantu bila tengok baju ult…

Wafiq Is 3

Assalamualaikum ... 16.07.2012.. hari nie genap anak ibu 3 tahun... Semoga anak ibu Tengku Ahmad Wafiq menjadi anak yang soleh…

Kuih Cara Manis

Kuih Cara Manis | Pertama kali Yaya mencuba membuat sendiri kuih cara manis. Kuih cara ada dua jenis, kuih cara manis dan kuih …

Mengapa Wanita Hamil Perlu Makan Kurma?

Assalamualaikum, Mengapa Wanita Hamil Perlu Makan Kurma? | Kurma terbahagi kepada beberapa kategori : - Ketika MUDA dipan…

Tak Sempat

Assalamualaikum .. Update entri secara pantas... Maaf..tak sempat nak blogwalking..hujung minggu ada saja hal-hal nak kena…

Kebaikan Tamar/Kurma Kering

Assalamualaikum .. * Mengapa Wanita Hamil Perlu Makan Kurma Kebanyakan tamar dipasarkan adalah tamar kering. Ini kerana ia l…

Kisah benar , Saya dipergunakan oleh ayah

Assalamualaikum... Kesian Ahmad. Terlalu banyak rintangan hidup yang ditempuhi anak kecil berusia 10 tahun itu..ibunya dah la…

Jodi Jomblo

Assalamualaikum .... Silap yaya..suka sangat dengar Wali Band..tapi tak ada yang tak kena pun dengan group dari seberang itu..…

Saya Melayu

Assalamualaikum ... anak ibu bersungguh benar makan spaghetti guna garfu .. walaupun payah nak disua ke mulut..dah makanan om…

Hukum Suntikan Imunisasi

Assalamualaikum ...   Soalan : Apakah hukumnya seorang Islam mendapatkan suntikan imunisasi dari hospital? Suntikan untuk ba…

Bercucuk Tanam La Sangat

Assalamualaikum .... ni la yg dikatakan rajin terlajak.. tanam dahan kering... Wafiq punya keje la nie..jangan pandai-pandai …

Bukan Rezeki ..atau ?

Assalamualaikum ... kelmarin..sesudah je sesi playgroup Wafiq di Masjid Al-Mukhtafi Billah Shah (Masjid Ladang).. yaya dan Waf…

Kek Gula Hangus @ Kek Sarang Semut

Assalamualaikum ... Lama jugak tak buat kek gula hangus..kalau tanya mak yaya rasa cam nak buat kek..kek ape ye ? sah-sah dia…

Sindrom ‘Monday Blues'

Assalamualaikum ... “Arrrghh...Isnin datang lagi!” Setelah berseronok pada hujung minggu, bangkit awal pada pagi hari Isnin a…

Load More
That is All