Size Youtube Video Responsive Pada Blog

Size Youtube Video Responsive Pada Blog |  Setiap kali buat entri berkenaan lirik lagu atau resepi kemudian nak letak video dari youtube mesti ketinggian dan kelebaran size video akan jadi kecil. Korang boleh je tarik video tu jadi besar selepas upload, atau cara lama …

5 Staycation Best Di Kuala Lumpur

5 Staycation Best Di Kuala Lumpur | Lamanya tak pergi bercuti. Rakyat Malaysia masih lagi terikat dengan arahan #StayAtHome yang tak nampak penghujungnya buat masa ini. Semoga ada sinar juga nanti dan kes positif harian akan berkurang. Rasanya kita perlu menerima haki…

Sunnah-Sunnah Pada Hari Arafah

Sunnah-Sunnah Pada Hari Arafah |  9 Zulhijjah iaitu hari Arafah dan bagi jemaah haji mereka akan berwukuf pada hari tersebut. Sempena kemasukan hari yang mulia ini, disunatkan bagi orang yang tidak menunaikan haji untuk berpuasa kerana fadhilatnya cukup besar yang man…

Aktiviti Untuk Elak Anak-Anak Stress Ketika PKP

Aktiviti Untuk Elak Anak-Anak Stress Ketika PKP | Stress atau tekanan bukan sahaja terjadi kepada orang dewasa, tetapi kepada remaja dan kanak-kanak juga. Ye kanak-kanak pun ada stess tau. PKP ni lagi lah, kanak-kanak lagi stress berbanding orang dewasa. Kita orang de…

6 Makanan India di Malaysia Yang Patut Dicuba

6 Makanan India di Malaysia Yang Patut Dicuba | Malaysia terdiri dari pelbagai kaum maka tak hairanlah jika makanan India turut berjaya mendapat tempat di hati para penggemar makanan di Malaysia. Makanan india di Malaysia sebenarnya sama popular dengan makanan menu me…