JADUAL WAKTU PEPERIKSAAN UPKK TAHUN 2020

JADUAL WAKTU PEPERIKSAAN UPKK TAHUN 2020 | Nampaknya tarikh peperiksaan Ujian Penilaian Kelas Kafa (UPKK) untuk tahun 2020 semakin awal berbanding tahun sebelum ini. UPKK merupakan peperiksaan bersijil yang dikeluarkan oleh pihak Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Peperiksaan ini dijalankan ke atas semua pelajar darjah 5 di sekolah seluruh Malaysia.

Jadual Peperiksaan UPKK Tahun 2020


Abang Wafiq salah seorang calon yang akan menduduki UPKK 2020. Kena buat persediaan awal. Ujian amali akan bermula awal bulan Februari nanti.

Kepentingan Sijil UPKK


Sijil UPKK diperakui di seluruh Malaysia bagi salah satu dokumen sokongan bagi permohonan pelajar untuk kemasukan tingkatan satu ke Sekolah Menengah Agama, Sekolah Berasrama Penuh di seluruh Malaysia terutamanya sekolah dibawah pentadbiran Kementerian Pelajaran Malaysia.



1 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

  1. waalaikumussalam. alhamdulillah terima kasih atas perkongsian. pasti sangat bermanfaat untuk para ibu yg anak2 akan amek upkk :)

    ReplyDelete
Post a Comment
Previous Post Next Post