Cermin Mata Tanpa Power Anti Blue Light Dari Optom Eyecare Bangi

Cermin Mata Tanpa Power Anti Blue Light Dari Optom Eyecare Bangi | Sebelum ada Pdpr ni, memang Yaya kawal tempoh masa untuk anak-anak menggunakan gajet. Hujung minggu je diberi kebenaran untuk main game di telefon. Gajet sememangnya tak elok menghadap lama-lama. Banyak keburukan daripada kebaikan kepada kanak-kanak.

Tapi bila dah berdepan dengan Pdpr, memang tak boleh nak elak penggunaan gajet. Anak-anak belajar secara online, menggunakan laptop dan smartphone. Situ saja dah separuh hari penggunaan gajet. Lepas tu sambung main game online pula. 

Bimbang juga di usia yang masih kecil anak-anak dah menghadap skrin untuk tempoh waktu yang agak lama. Mata tu nak kena jaga, tak nak lah nanti berlaku kerosakan pada mata.

Kena usaha cari juga penyelesaian bagaimana untuk melindungi mata anak-anak. Sebelum ni Yaya ada tengok kawan-kawan share di facebook, mereka belikan spek mata untuk anak-anak mereka pakai sewaktu menggunakan laptop atau handphone.

Yaya kena dapatkan juga spek mata untuk anak-anak. Anak-anak Yaya tiada masalah mata rabun. Jadi lebih mudah untuk Yaya belikan spek tanpa power untuk mereka berdua. Boleh beli online je tanpa perlu buat pemeriksaan mata.

Akhirnya, Yaya berkenan betul dengan spek mata kanak-kanak dari OPTOM Eyecare, Bangi. Banyak betul pilihan rekabentuk dengan warna-warna yang menarik hati.

Cermin Mata Kanak-Kanak Tanpa Power

Spek tanpa power anti blue light untuk Wafiq dan Wazif pakai ketika sesi Pdpr dan main game


Sumber cahaya biru buatan merangkumi peranti elektronik seperti telefon bimbit, telivisyen, komputer riba, lampu pendarfluor dan lampu LED yang cekap tenaga.

Walaupun mesra alam, kesan pendedahan terhadap cahaya biru untuk tempoh waktu yang berpanjangan dapat mempengaruhi waktu tidur dan berpotensi menyebabkan penyakit.

Kelebihan cermin mata anti blue light @ cahaya biru

Cermin mata yang ada fungsi untuk menyekat cahaya biru daripada masuk terus ke mata dapat membantu mengurangkan ketegangan pada mata. Ianya juga membantu meningkatkan kontras pada skrin, menjadikannya lebih mudah untuk fokus.

Spek Mata Kanak-Kanak


Kelebihan spek kanak-kanak dari OPTOM Eyecare Bangi

1. Material khas


Cermin Mata Anti Blue Light

Spek kanak-kanak dari Optom eyecare ni dibuat daripada material khas yang mudah lentur dan tahan lasak. Spek kalau diberi pada anak-anak kecil yang inilah paling bimbang, suka letak spek merata, pastu mula lah spek patah. Pakai yang lasak ni, kuranglah risiko nak patah tu.

2. Lebih ringan

Cermin Mata Tahan Lasak Untuk Kanak-Kanak

Pakai spek kalau material yang berat memang tak best. Terasa seperti beban dihidung. Tapi spek ini direka untuk rasa lebih ringan bila dipakai. Jadi sangat sesuai untuk kanak-kanak yang sentiasa beraktiviti.

3. Fitting frame-face direka tak mudah tertanggal

Kedai Cermin Mata Bandar Baru Bangi

Direka bagi memastikan pemakaian cermin mata yang lebih selesa dan tak mudah tertanggal. Nampaknya anak-anak Yaya memang selesa betul pakai spek mata ni. Fitting frame-face yang dipilih kena dengan bentuk muka anak-anak. Telinga pun tak sakit.

4. Kurangkan keletihan mata

Optom Eyecare Bangi Spek Kanak-Kanak

Apabila menggunakan komputer terlalu lama, mata akan jadi berair. Mata berair ni bukan sebab mata kita lembap okeh. Tapi mata kita sebenarnya menjadi kering. Itu yang berair dah macam nak menangis dan terasa pedih. Pemakaian spek mata dalam situasi penggunaan skrin gajet atau komputer yang berpanjangan dapat melindungi mata kita.



Pelbagai design dan warna menarik untuk dipilih di Optom Eyecare Bangi


Cermn Mata Tanpa Power

Spek Kanak-Kanak Tanpa Power dari OPTOM Eyecare


Bab untuk memilih design ni Yaya serahkan saja pada anak-anak untuk buat pilihan. Usia mereka tu dah ada citarasa sendiri. And not bad pula pilihan mereka. Mereka yang nak pakai kan, layankan aje lah budak berdua tu nak bergaya pakai spek tanpa power.

Masalahnya, duduk saja pun nak pakai spek jugak. Alahai anak..selesa sangat lah tu. Si adik lah yang tak menahan, duk puji diri sendiri. 'Adik nampak lain, smart ah adik'. Dia punya seronok dapat spek tu sampai tak menyabar nak Google Meet dengan cikgu.

Spek Mata Anti Blue Light Untuk Kanak-Kanak

Kod TRD-06 tu spek mata pilihan abang Wafiq. Adik Wazif pilihTRD-03. Warna dua-dua sama kuning/kelabu. Design tengok sekali imbas nampak macam sama tapi ada beza sebenarnya dari segi design frame.

Korang sekiranya berhajat juga nak dapatka spek mata kanak-kanak tanpa power dan anti blue light ni boleh la beli secara online di OPTOM Eyecare Bang. Bagi mereka yang dah pakai spek kena buat pemeriksaan mata dulu ye. 


Instagram : https://www.instagram.com/optombangi/
Facebook: https://www.facebook.com/optombangi/
Website: http://optom.com.my


Yaya Azura

Yaya | Blogger Since 2010 | Email : yayaazura82@gmail.com

2 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

Post a Comment
Previous Post Next Post