Wednesday, November 21, 2018

Pokok Semarak Api

Assalamualaikum,







Pokok semarak api di halaman rumah. Semakin meninggi dari tahun ke tahun. Sangatlah cantik bunganya, pohon tingi merendang memberi teduhan. Kalau musim berbunga jenuh juga menyapu. Kalau musim hujan dan berangin kuat timbul pula kerisauan. Dahan-dahan yang tak berapa tinggi dah panggil orang pangkas kan. Pernah ada yang bertanya, depan rumah awak tu pokok petai ke? Haha. Nak tahu kenapa dia tanya macam tu? boleh singgah blog En. Fazlisyam ni hah http://fazlisyam.com/pokok-semarak-api/



4 comments:

  1. Tanam ke? Tapi mmg meriah bunga2nya merah macam tu, pastu mesti teduh berangin je laman rumah kan, bestnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye tanam..time cuaca panas amat tak mampu nak lawan rasa teduh berangin tu..

      Delete
  2. Mmg mcm api ... merah menyala je nengoknya tu. Tu yg tak tahan tu Yaya kalau ada pokok berbunga lebat mcm tu. Bila luruh bunga dia kena sapu. Kalau dapat tuan rumah yg mcm hakak ni hihi.... alamat penuh bunga layu le depan rumah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. bunga dia cantik..mmg org tanam buat perhiasan..kalau bab bunga dan daun berguguran tu nak tak nak kena rajin lah tuan rumahnya...

      Delete