BAGAIMANA UNTUK MENDAPATKAN PERLINDUNGAN SEBAGAI PEMANDU E-HAILING

BAGAIMANA UNTUK MENDAPATKAN PERLINDUNGAN SEBAGAI PEMANDU E-HAILING

Perlindungan Sebagai Pemandu E-Hailing

Adakah anda menyediakan perkhidmatan e-hailing untuk Grab, EaziCar, DIFF, PicknGo, MULA dan MyCar? Adakah anda tahu, adalah penting untuk anda dilindungi, dan polisi insurans auto asas tidak memberi anda perlindungan yang diperlukan semasa menyediakan perkhidmatan e-hailing? Apabila kereta anda mengalami kemalangan semasa perjalanan e-hailing, anda menghadapi risiko tidak dilindungi, kecuali anda membeli perlindungan tambahan kepada polisi insurans anda yang sedia ada.


Apa Itu Perkhidmatan E-Hailing?

Perkhidmatan e-hailing dikenali sebagai pemerolehan kenderaan atas permintaan yang membolehkan pengguna mencari kenderaan untuk melakukan permintaan perjalanan mereka, yang boleh direspon oleh pemandu. Perkhidmatan ini bergantung kepada rangkaian dan aplikasi digital khusus untuk menghubungkan penumpang dengan pemandu melalui internet. Sejak pelancaran Grab, industri e-hailing Malaysia terus berkembang dengan pesat dalam industri pengangkutan. Ia telah mencetuskan gangguan yang ketara dalam pasaran e-hailing, yang biasanya dikawal oleh pemandu teksi.


Saya Sudah Mempunyai Insurans Kenderaan, Mengapa Saya Perlu Dapatkan Insurans E-Hailing?

Buat masa ini, anda sudah tahu bahawa undang-undang diperlukan untuk memastikan kereta persendirian anda sebelum anda boleh membawa memandu kereta anda secara sah. Polisi insurans kereta standard tidak meliputi perkhidmatan e-hailing. Apabila anda kereta anda untuk e-hailing, kereta anda akan diklasifikasikan sebagai kenderaan perkhidmatan awam (PSV).

Anda boleh menambah perlindungan tambahan e-hailing dengan mudah pada polisi yang anda bawa, sama ada kebakaran dan kecurian pihak ketiga, pihak ketiga atau pelan insurans kereta komprehensif. Walau bagaimanapun, sesetengah syarikat onsurans hanya menambah tambahan e-hailing untuk melengkapkan polisi, tetapi yang lain menyediakan perlindungan e-hailing kepada pihak ketiga, dan pihak ketiga, kebakaran dan kecurian.

Mempunyai kedua-dua polisi insurans kenderaan persedirian dan perlindungan insurans e-hailing merupakan langkah yang bijak untuk pemandu e-hailing kerana ia membantu meminimumkan bahaya undang-undang dan kewangan yang mungkin anda hadapi. Tanpa perlindungan insurans e-hailing, anda mungkin perlu menggali lebih dalam poket anda untuk menampung nasib malang dan kerosakan kepada penumpang dan pihak ketiga sekiranya berlaku kemalangan.


Peraturan Untuk E-Hailing

Untuk pemandu e-hailing, kerajaan Malaysia telah menetapkan syarat ketat dengan mewajibkan pemandu mendapatkan lesen PSV dan lulus rekod jenayah serta pemeriksaan kesihatan. Mereka juga mestilah tidak disenaraihitamkan oleh JPJ atau PDRM. Ia juga merupakan satu keperluan untuk menyediakan perlindungan insurans untuk pemandu, penumpang dan pihak ketiga. Selain itu, pemandu mesti menjalani modul latihan selama 6 jam. Langkah-langkah pengawalseliaan sebegini perlu untuk memastikan prinsip pemandu e-hailing diperkemaskan dalam industri perkhidmatan pengangkutan, tidak kiralah sama ada mereka itu pemandu e-hailing atau teksi.


Bagaimana Untuk Mendapatkan Perlindungan Insurans Sebagai Pemandu E-Hailing?

Untuk mendapatkan perlindungan insurans e-hailing di Malaysia ianya mudah dan senang. Anda boleh pergi ke mana-mana syarikat insurans kereta dan meminta perlindungan tambahan e-hailing. Perlindungan ini melengkapkan polisi insurans asas kereta anda, memberikan anda perlindungan kukuh yang akan melindungi anda, kereta dan juga penumpang anda.

Selain itu, anda boleh membeli pelan tambahan ini secara online di Fincrew.my. Membeli pelan tambahan di Fincrew membolehkan anda membandingkan sebut harga insurans kereta daripada syarikat insurans yang berbeza, yang akan membantu anda memutuskan perlindungan terbaik yang sesuai dengan keperluan anda.


Yaya Azura

Yaya | Blogger Since 2010 | Email : yayaazura82@gmail.com

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

Post a Comment (0)
Previous Post Next Post