Monday, February 23, 2015

Egg / Cake Silicone Mould

Assalamualaikum...

Mould ke mold?

hentam saje lah.

Sejak-sejak Mr.DIY buka cawangan kat Kuala Terengganu.. yaya ni dah macam pengunjung setia.. suami pun suka jengah Mr/ DIY tu..jadi senang lah nak mengajak pergi.. lampu hijau aje .. 

lama dah yaya cari egg silicone mould ni..nak buat kek pun boleh..tapi tay try lagi.. but im not sure safe for oven use or not..kan mancayaq dalam oven..ahkak tak tau..kita buat kek kukus jer lah..(ekkdah selamat) ;)

bila ada gajet cantik-cantik ni semangat je nak buat bekal anak..last week yaya pergi DAISO.. opps kat terengganu tak ada Daiso ye.. nie lagi satu kedai yang boleh buat yaya tak tension duk dalam tu lama-lama. Menyambar juga bekas-bekas bento yang cantik.. tapi  belum guna pun lagi..kita buat koleksi dulu sebelum abg Wafiq naik sekolah darjah 1 tahun depan..


haih..menggiurkan kan kan? kek apa ye macam ni?..ce kabo..nak search resepi...

tatau dia tulis apa... ;)

ada 3 ketul silicone mould berlainan corak dalam sekotak..sekotak RM14.50 je.. sila dapatkan dari Mr. DIY berhampiran anda ;)

telur mata kerbau. tp yang ni nampak lagi menyelerakan kan kan? goreng tanpa minyak..sihat gitu.

bintang hati. try buat pancake..olo..very nice shape..next time kena nipiskan sikit..kalau tak lambat masak..



6 comments:

Lieya Yaya :) said...

macam2 bentuk :D comeyy je :D

sayidah napisah said...

Wah menarik :D

Nurul Shahira said...

Alahai, comel betul bentuk-bentuk gitu. Semangat nak makan jadinya :)

amanina kamal said...

Wah comelnya. Pandai sis buat. Cubit sikit. hoho ^^

Sheila Mutalib said...

Comelnye telur grg die. Sheila pun suka gak singgah mr.diy ni. Brg2 byk yg kiut miut...

Anonymous said...

kunjungan siang mmpir gan : Jokowarino.com Tempat Berbagi Informasi Mengenai Pertanian Indonesia
http://soner-graph.blogspot.com/2015/01/jokowarinocom-tempat-berbagi-informasi.html