Assalamualaikum ...

Berhadapan dengan orang yg keras hati, keras kepala memang mencabar mental kita..apatah lagi mereka itu orang yang rapat dengan kita..ahli keluarga kita, adik beradik, suami...

Hari jumaat baru nie yaya tengok Al Kuliyyah..ustaz tu (yaya lupa nama) ada berkongsi satu doa ringkas dalam bahasa melayu...


'' tuhan..tolong lembutkan hati dia (suami, anak etc)..sebagaimana Kau lembutkan besi pada Daud AS...''

Senangkan doanya ...mudah diingat , mudah di amal ....



dah macam lagu Ombak Rindu pulak...(mmg pun Ustaz tu mula-mula tu baca  doa tu siap dengan intro lagu Ombak Rindu..)

Dan untuk amalkan banyak caranya, boleh ditiupkan pada air, masakan, pada tuan punya badan pun tak apa..kalau pada anak, masa anak tidur tu lepas berdoa boleh ditiupkan pada ubun.

Teringat cerita seorang kawan, dia bg tau masa naik motor dengan suami dia..dia duk belakang selalu berdoa supaya suaminya tak mudah panas baran..lepas berdoa dia tiup kat belakang leher suaminya..naik heran si suami angin apa yg mengena leher...hehe....