Assalamualaikum...



Rindu kamu budak tecittt !




Rindu Wafiq...tengah buat ape la budak kecik tu agaknya. Semalam seronok main usik Wafiq. Dia takutkan batang mancis rupanya.hihi.yaya usik konon ada batang mancis dlm tangan.dia bertempik je yaya acah nak guna mancis tu buat bunga api dlm pampers dia..makin bertempik budak tu sambil lari..

alhamdulillah...kerap benar dia berselawat sekarang nie.selawat macam berteriak.sebelum maulidur rasul awal bulan hari tu bnyak slot selawat kat tv..tu wafiq terikut tu..kita cuma betulkan mana dia salah sebut..

alif ba ta pun dah boleh baca sampai ya..kena ajar alif ba ta berirama barula Wafiq nk belajar.walau ada masanya ada huruf yg wafiq sebut tak jelas butirnya tp tak pe asal dia suka nk mengaji pun tu dah syukur sangat!




Suka tengok wafiq bermain..sambil dia ralit main basikal atau kereta atau lego sambil tu jugak mulut dia berselawat selang seli dgn menyanyi lagu ABC or Alif Ba Ta..


paling tak tahan kalau dia nyanyi lagu Barney - I Love You tuu... Dulu dah boleh nyanyi satu lagu dgn sebutan yg betul tapi sekarang hancusss! Melodi ada tapi lirik 90% wafiq tukar. Apa yg disebutnya pun tattau!