Assalamualaikum...
Owh abang polis...daku nak buat entri pasal mercun...jangan tangkap daku..daku tak jual mercun..pun tak beli mercun..main pun tidak..cuma tengok orang main mercun je...^^
Korang ingat lg tak mercun bawang? Dulu masa kecik-kecik nie la satu-satunya mercun yaya berani main..hihi..setakat campak kat tanah mcm tu je budak kecik pun berani main...


Tp semalam yaya tengok sepupu yaya yg darjah 1 tu main mercun..bunyi sana mcm mercun bawang..pun main camoak jugak..tp rupa mercun bawang dah berubah...


Kalau dulu bentuknya macam bawang putih selabu tu..sebab tu la agaknya org panggil mercun bawang..tapi sekarang dah berubah wajah.. Bentuk macam tiub...berwarna-warni... Comel je tengok...zaman dh berubah..dunia makin maju...^^

Ape-ape pun..mercun tu bahaya..anak anak zaman sekarang mungkin tak kan ada pengalaman macam kita kecik kecik dulu...tunggu 7 likur je la pasang pelita dan main bunga api yg kaler merah tu..dulu masa yaya kecik seposen 8 btg...sekarang dh berapa ye???

Sent from Samsung Mobile