Peribahasa Melayu VS English Proverbs | Susah juga nak tukarkan peribahasa Melayu kepada English. Ni Yaya ada jumpa beberapa contoh peribahasa Melayu yang dah ditukarkan ke English. Tak terfikir pula begitu jadinya setelah ditukar ke English. Haha. Peribahasa in English atau English Proverbs ni bukan sesuatu yang mudah. Bukan boleh main translate macam tu je untuk kita orang Melayu ni nak faham. 

Peribahasa English pun mempunyai kata-kata tersirat. Jadi memang kita kena belajar dan biasakan diri. Lama-lama ingatlah. 

Terima kasih kepada mereka yang sudi buat cantik-cantik gambar-gambar dibawah ni. Sangat membantu untuk kegunaan seharian terutamanya untuk anak-anak sekolah..InsyaAllah pahala berterusan untuk anda atas segala usaha.

Yaya kongsi pula peribahasa Melayu in English di blog. Ilmu yang  baik dipanjangkan. Semoga ramai yang mendapat manfaat.







Muat Turun Peribahasa Melayu VS English Proverbs

Klik SINI untuk muat turun lebih banyak koleksi Peribahasa Melayu VS English Proverbs.


3 Comments

  1. lama nye xsinggah kat sini.. hehe.. sekali dh jadi letcure communication skills la.. hehe.. thankz sharing :)

    ReplyDelete
  2. Ada pepatah bi tu yg similar sgt dgn pepatah melayu kan

    ReplyDelete
  3. Bagus jugak simpan ni Yaya...senang nak rujuk bila bila....Acah acah terer berperibahasa hihi

    ReplyDelete

Thank you for reading my blog. Constructive comments are greatly appreciated. Thank you.