Video Untuk Anak : Jangan.. Monyet!

by - Thursday, June 07, 2012

Assalamualaikum...


video zaman yaya kecil. yaya dulu suka sangat tengok kisah monyet degil nie.. gigih cari di youtube..nak bagi anak tengok..skali banyak pula jumpa video zaman kanak-kanak yaya..zaman babyboomers mmg mantop! thank you uploader.

Yaya bg Wafiq tengok dulu video nie 2 3 kali.. lepas tu baru yaya tanya dia..jom tengok setakat mana pemahaman budak usia nak masuk 3 tahun tu...



Yaya : Wafiq..ibu belum tengok cite monyet tu...best tak?

Wafiq : ada monyet , ada kancil , ada Eppa (nama kura-kura Wafiq)...monyet tu lapar...dia nak makan lada..kancil kata jangan makan tp monyet tu nak makan jugak.. monyet makan lada..telinga dia keluar asap ibu...

(haha...gigih bercerita)

Yaya : Monyet tak dengar cakap ye Wafiq ?

Wafiq : Monyet tak dengar cakap ....mmm..macam Wafiq dengan ibu ke?..mmm.. nanti telinga Wafiq keluar asap!


hehe...yaya faham maksud Wafiq..rupanya tuan punya badan tau betapa dia sendiri tak berapa nak dengar cakap ibu dia nie...hehe...moga-moga kisah 'Jangan..Monyet' tu sedikit sebanyak memberi kesan positif untuk Wafiq'..

You May Also Like

6 Comments

  1. haah, ms dulu selalu tgk kt tv pendidikan....yg kancil n buaya pun...

    ReplyDelete
  2. suker tengok kisah monyet ni...ini adalah hasil karya ayah member saya...

    ReplyDelete
  3. Waaaaaaa..ni kisah legend ni!! Mmg zaman saya membesar suka tgk cerita Jangan Monyet ni..hahahaha

    ReplyDelete
  4. ingat-ingat.. jangan monyet.. hahaha..
    nape sekarang tak siarkan balik ek.. ke cd dah rosak..?

    ReplyDelete
  5. first time nengok video ni kak.. atau sy pernah nengok tp dh lupa :).. btw nice video :)

    ReplyDelete