Sate Ikan


Assalamualaikum ...

Sape tau sate ikan ??? kat tempat korang ade tak sate pesen nie??? dulu time kecik-kecik selalu beli nie.pantang ade pakcik jual sate tu lalu depan rumah pasti beli..tapi pesen yaya nak beli sate ke..air soya..buah potong ke mesti tengok muka penjual dulu..kalau muka 'tak berapa nak siap or keruh semacam je' mmg tak kan beli..nampak muka ala melayu asli baru asli...PATI2 tak layan..gerunnn....hahah!


SATAY IKAN ... bahasa yang salah...hahaha... 'satay' tu kan bahasa omputih..pic nie yaya snap masa last puasa baru nie..gi bazar nampak ade org jual ...


mahal sudah sate ikan...RM1.00 dapat 5 cucuk je... kalau dulu secucuk baru seposen..beli seringgit dapat free lagi secucuk dua..tapi sekarang nan ado dah... sudah mahal segalanya ....huhu...

korang pernah mkn tak sate ikan nie? kuah dia ada 2 rasa... pedas dan manis... time bujang dulu mesti cakap nak kuah campur...hihi..tapi sekarang kena cakap nak kuah manis saje...iyo ler...anak nak tumpang makan....




nota : sekali sekala bosan jugak makan sate ayam..tapi sate ikan tak pernah bosan...hihi...











14 Ulasan

Thank you for reading my blog. Constructive comments are greatly appreciated. Thank you.

  1. suka jugak..
    mula2 dtg trgnu..hari2 gi cari sate ikan ni.hehe.
    suka kuah pedas:)

    BalasPadam
  2. misya : tak..rasa dia cam keropok ikan..bezanya yg nie dibakar..tapi yang nie lg sedap..

    BalasPadam
  3. sangat sedap..tapi kalu kene hok keras wase gok nok maroh

    BalasPadam
  4. ingat dulu time sekolah...habis jer kelas tgh tu terus terkam kat pakcik jual sate ikan nih sedappppp...skrg ni ada org jual sate ikan ni pakai motor round taman perumahan tp x slalu lar

    BalasPadam
  5. ade ade..depan kampus amani... pakcik tu bawak motor jer jual sate ikan

    BalasPadam
  6. cheqna : hhaha..keras nok makan cmne?kunyah payah tuu...

    BalasPadam
  7. yaya|azura : lokching???? aper tu ..tak pernah dengar...nanti search tenet..

    BalasPadam
  8. lina : bila nampak sate tu nafsu nak membeli tak leh tahan dah...hihi

    BalasPadam
  9. azwa amani : kayo la pakcik tu jual dpn kampus..erkk..ramai org beli tak?

    BalasPadam
  10. prince pernah makan dulu kecik2..kdg2 ade org tu jual atas moto ptg2..suke beli dan terus makan panas2..

    BalasPadam
  11. Suaka sangat-sangat sate ikan nie.. sedaapp!:-)

    BalasPadam
Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama