Assalamualaikum...

Sekejap je..hari nie dah masuk hari ke-9 berpuasa..nie baru lepas sahur..bedil penutup baru je bunyi..tp rasa tahun nie slow semacam je bunyi je...

awal ramadhan ada buat azam...tak nak berbelanja ikut nafsu kat bazar ramadhan nun..alhamdulillah..kami beli main menu je.. Kuih muih xbeli..langsung tak terliur..alhamdulillah sangat..

Seminggu berpuasa kami gi bazar beli murtabak ayam yg 2.50 tu je 2 biji..mr.tmfs sebijik yaya sebijik..tu la juadah berbuka puasa kami..air pulak nk air masak je...senang selera mr.tmfs tahun nie..keje yaya pun jd senang...hihi^^

Tapi time sahur mr.tmfs nk nasi la..tp dia mkn tak bnyk..sikit je..separuh pinggan je..tekad nk jg badan tu..dgn isteri sekali ikut terpengaruh...

tp semalam berbuka kat rumah mak..mak buat nasi ayam...abis je murtabak sebijik jeling-jeling kat nasi ayam..tengok ayam bergelimpangan dalam pinggan betul-betul menggugat nafsu...akhirnya telan jugak nasi ayam tu...

Haih...nafsu oh nafsu..mak bukan main suka lagi sebab kita org mkn jugak akhirnya..ye la semalam dah kali ke3 berbuka kat rumah mak..tapi baru semalam kami mkn masakan dia..

Nasi kan...dah sinonim... Tak mampu dipisahkan..harap2 berbuka hari nie tak tergoda lagi...hihi^^


Sent from Samsung Mobile