Bila Mr.M Datang Menyapa

by - Thursday, August 18, 2011

Surat layang khas untuk Mr.M...

 

Assalamualaikum ...

 

Kehadapan Mr.M ...

(dgn sape la agaknya ko tengah berdating sekarang nie?)

 

Rasa dah tak terdaya nak melawan …

Kuat betul pujuk rayu …

Tapi diri ini mesti kuat …

Akan ku gagahkan diri ini …

Akan ku tetapkan iman nie …

Supaya tak tergoda oleh pujuk rayumu …

Ku mohon pada mu Mr.M …

Tolong .. Tolong lah Mr.M …

Jangan dekat dengan daku

Jangan engkau sapa diri ku ini …

 

Ku tahu engkau hebat …

Ramai yang tewas dengan  bisikan mu …

Namun tak kan ku biar diri ini menjadi seperti mereka itu …

Lagi pula nie bulan puasa …

Bulan keberkatan …

Tak kan lah daku nak melayan engkau wahai Mr. M …

 

Tapi bila engkau aku mampu jauhi …

Jauh dari diri daku …

Datang pula masalah lain …

 

Software Peachtree Accounting! …

Kenapa engkau pulak buat hal ? …

Baru je bersemangat nak buat kerja …

Huhu …

 

Nampak gayanya …

Daku terpaksa ikut saja rentak mu …

Wahai Mr.M …

Si penyakit MALAS dan MENGANTUK ! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

You May Also Like

6 Comments

  1. oo..ingatkan sape m tadi..hehe

    ReplyDelete
  2. arini princess M tak dtg kat prince...hehe..smgt btul wat keje ni..

    ReplyDelete
  3. Ahaha ni kes ngantok sgt la ni arini...siap bermadah puisi lagi

    ReplyDelete
  4. dah agak dah....m is malas n mengantok..mau bagi berapa duit raya,,ekekekkeke

    ReplyDelete
  5. sergah Mr. M tu dengan Mr. M juga....

    MOTIVASI.

    hehe...

    ReplyDelete
  6. ape la kak ni. takot bace tau^^

    ReplyDelete