River Cruise di Taman Tamadun Islam

Assalamualaikum,

Akhirnya merasa juga naik river cruise di kampung sendiri..hehehe..walaupun Taman Tamadun Islam tu tempat bermain Wafiq tapi nak naik river cruise tu asyik tergendala je..sampai lah kawan-kawan adik yaya yang sama belajar di Polisas Kuantan datang bercuti di Kuala Terengganu. Jadi yaya bawalah mereka naik river cruise.

Tiket agak mahal..hihi..Dewasa RM 20..kanak-kanak bawah 7 tahun percuma.. perjalanan selama 45 minit tu rasa sekejap je..bermula dari Jeti River Cruise di Taman Tamadun Islam kami dibawa menyusur Sungai Terengganu..menempuhi pulau-pulau dan perkampungan nelayan sehinggalah ke Pulau Warisan yang berhampiran Pasar Payang tu kemudian patah balik ke Taman Tamadun Islam. Tak bosan kami sebab tour guide dalam bot kami tusrntisa memberi info diselangi lawak jenaka.

Jom lah layan gambar di bawah..tak selesa nak menaip panjang sebab sekarang yaya berada di bandar Gerik..mahu menuju ke Teluk Intan.


Tuan tanah kedaun berposing dengan tiket-tiket.. ;)














3 Comments

Terima kasih sudi baca. Komen membina sangat dihargai. Komen yang mengandungi 'link', menggunakan unknown profile tidak akan disiarkan. Harap maklum.

Post a Comment
Previous Post Next Post